3 kwietnia 2015

"Smoczy lot" Angie Sage

Jest to drugi tom serii "Septimus Heap" autorstwa Angie Sage. To cykl opowiadający o przygodach Septimusa i jego braci, których ma aż sześć oraz księżniczki Jenny. Septimus tym razem musi odnaleźć się w roli Ucznia Czarodziejki Nadzwyczajnej. Chłopiec początkowo czuje się zakłopotany, gdyż przez dziesięć lat jego bracia i rodzice myśleli, że nie żyje. Los wielokrotnie będzie stawiał przed nim coraz to trudniejsze zadania, ale z pomocą bliskich Septimus daje sobie radę.

- Sep, co to jest... tam... widziałem coś żółtego i błyszczącego.
Septimus omiótł spojrzeniem okoliczny mrok, wykorzystując sztuczkę z Armii Młodych - patrz kątem oka, by widzieć w ciemności. Ujrzał widok, którego się obawiał: otaczało ich mrowie zółtych oczu.
- Niech to gęś - mruknął.
- Gęsi? - powtórzył szeptem Nicko. - A, co za ulga. Przez chwilę myślałem, że to rosomaki.
- To są rosomaki. Cała masa.
- Ale mówiłeś coś o gęsiach. - Nicko wydawał się dotknięty.


W tym tomie poznamy Wilczego Chłopca, który skrywa w sobie wiele tajemnic. Bycie Uczniem u Czarodziejki to duże wyróżnienie, zazdrości mu tego starszy brat - Simon, który uważa, że to on powinien nim zostać. Simon zrobi wszystko, nawet przejdzie na mroczną stronę, byle tylko osiągnąć swój cel. Pewnego dnia zjawia się w zamku i porywa księżniczkę Jennę. A Septimus , który dostał od dziewczynki zielony kamień, nie wie czym on naprawdę jest. Okazuje się, że jest to jajo smoka. Septimus będzie miał wiele problemów w związku z nowym "zwierzątkiem".
Książkę czyta się bardzo łatwo i szybko, gdyż jest to z przeznaczenia książka dla dzieci. Jednak styl pisania autorki spodoba się osobom w różnym wieku. Niestety jestem rozczarowana tym tomem. W przeciwieństwie do drugiej, pierwszą część czytałam z zapartym tchem, akcja była bardzo dynamiczna, pełna zwrotów akcji i licznych niespodzianek. Tego mi tutaj zabrakło. Po przeczytaniu drugiego tomu sądzę, że jest to świetna książka dla dzieci, zarówno dla chłopców jak i dziewczynek. Nie chodzi o to, że jest to zła powieść, bo jest naprawdę dobra, ale chyba już z takich wyrosłam. To, co mi się najbardziej podobało to niezliczone pomysły autorki, w które obfitowała ta część. Duży plus za kreatywność.

Polecam zdecydowanie osobom w wieku szkolnym, ale jeśli masz ochotę na niezobowiązującą i bardzo ciekawą książkę, musisz przeczytać.
http://1.bp.blogspot.com/-4MpxmxlQjuA/UO5_-YvrK1I/AAAAAAAACec/QjZ-mwylEyY/s1600/3%2C5_Vote.jpg
"Smoczy lot" Angie Sage, Jaguar, s.416

27 komentarzy :

  1. Nie, raczej ta książka nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie planuje czytać książki... ale jak trafi mi w ręce to skorzystam z okazji i przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj to chyba raczej nie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak na razie nie przewiduję tej książki w swojej liście tbr :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie jestem zbyt przekonana do smoków, więc podziękuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię fantastykę, ale ta chyba jest jednak dla trochę młodszych czytelników.

    OdpowiedzUsuń
  7. W wieku szkolnym już nie jestem, a za smokami też zbytnio nie przepadam, dlatego książka nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książki fantastyczno przygodowe lub fantastyczno-przygodowe są moimi ulubionymi, jednak jakoś ta nie do końca do mnie przemawia ;/ Lubie jak smoki itp pojawiają się w watkach, jednak akurat tak książka jakoś tak nie bardzo mi się spodobała :/
    Pozdrawiam :)
    Zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  9. Mojej córce mogłaby przypaść do gustu

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeśli nie zapomnę o tych książkach, to może wykorzystam wiedzę z recenzji i kupię braciom przy jakiejś okazji ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. O serii słyszę pierwszy raz, ale myślę że mogłaby mi się spodobać :)
    Uwielbiam smoki i staram się czytać każdą książkę która taki wątek zawiera :>

    OdpowiedzUsuń
  12. Mój syn uwielbia powieści o smokach...

    OdpowiedzUsuń
  13. zupełnie nie w moim klimacie...
    nie tym razem ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Strasznie mi się podobają okładki, ale raczej nie sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ładna okładka, przyciąga wzrok ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Fabuła ciekawa,ale mimo wszystko nie mam ochoty na tę książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fabuła nadal brzmi ciekawie, ale czytałam pierwszy tom i kompletnie nie przypadł mi do gustu, więc tym razem pasuje

    Zapraszam do siebie,
    http://to-read-or-not-to-read.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS. Zostałaś nominowana u mnie na blogu do wielkanocnego tagu ;)

      Usuń
  18. kompletnie nie moja bajka ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. O tej jeszcze nie słyszałam, ale przyznaję, że w planach nie mam jej przeczytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Szkoda, że nie mam nikogo w odpowiednim wieku, żebym mogła taką książkę podarować i przy okazji sama do niej zerknąć ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie czytałam żadnej części z tego cyklu i raczej nie przeczytam.
    Wydaje mi się, że nie są to moje klimaty :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie INNA
    happy1forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Słyszałam, ale nie czytałam. Jakoś irytują mnie smoki.

    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Lubię takie książki o takiej tematyce. Trochę się obawiam, że dla mnie też może być dziecinna. Może przeczytam pierwszą część i jak mi się spodoba, to zabiorę się za kolejną.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz ;)